نهالستان

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

نهال گیلاس سیاه مشهد

چگونه می توان نهال گیلاس سیاه مشهد را پرورش داد

ابتدا باید بیان کنم که کمی دقت در رشد نهال گیلاس بینگ ، تولید میوه این درخت را به حداکثر می رساند. نهال گیلاس سیاه مشهد بیشتر گیلاس مورد علاقه کشور آمریکا است. در اصل گیلاس بینگ به دلیل اینکه دارای میوه ای بزرگ و شیرین است مورد علاقه افراد زیادی در جهان است. میوه نهال گیلاس سیاه مشهد در ماه های تابستان می رسد. اگر می خواهید با رشد نهال گیلاس سیاه مشهد آشنا شوید این مقاله را تا اخر مطالعه کنید.

خصوصیات نهال گیلاس سیاه مشهد :

ابتدا باید بدانید نهال گیلاس سیاه مشهد تمایل زیادی برای بودن در آفتاب کامل دارد و این به دلیل فتوسنتز است که این گیاه نیاز دارد.اگر شما دارای نهال گیلاس سیاه مشهد هستید و نور خورشید به ان نمی رسد باید حتما نهال را شش تا هشت ساعت در یک مکان آفتابی قرار دهید و شاخه های هرس شده این نهال درخت بینگ را در معرض کامل آفتاب قرار دهید.فاصله این نهال از دیگر درختان حدود 14 تا 20 فوت باید باشد.

ویژگی های نهال گیلاس بینگ

ویژگی های اصلی نهال گیلاس سیاه مشهد :

 

  • میوه ای بزرگ و به شکل قلب ، گوشتی ، مایل به قرمز ، با کاشت نهال گیلاس سیاه مشهدیک میوه خوشمزه را مصرف می کنید.
  • میزان باردهی این نهال حداکثر 50 تا 100 پوند است. البته این میزان برای درختی است که به شکل استاندارد بالغ شده باشد. میزان باردهی درخت بسته به تعداد درخت ها دارد مثلا اگر 500 درخت وجود داشته باشد حدود 20 تن میوه سالم برداشت می شود.
  • نهال گیلاس سیاه مشهددارای شکوفه های اوایل بهار بوده  با خوشه هایی از گل های سفید که عطر دلپذیری دارند.
  • این نهال در اندازه های استاندارد و کوتوله موجود است.
  • تاریخ رسیدن میوه نهال درخت بینگ به طور یکنواخت در اواسط ژوئن یا اواسط تابستان می رسند.گلدهی در فروردین شروع می شود.
  • نیاز به آبیاری منظم در طی دوره های خشکسالی  وجود دارد. در فصول بهار بهتر است در حدود دو لیتر و در فصول گرم مانند تابستان حداقل سه لیتر آب مورد نیاز است.
  • دمای موجود برای این نهال در زمستان حدود 32 تا 45 درجه فارنهایت است
  • عملکرد درخت به این صورت است که در سال اول دارای بازدهی مناسبی است و ممکن است میوه دهد و باید بدانید که این نهال گیلاس سیاه مشهد طی 5 تا 6 سال میوه خواهد داد.
  • نهال درخت بینگ دارای برگهای ساده که به رنگ سبز تیره است و دارای ارتفاع 3 تا 6 اینچ بوده و باردهی درخت که به شکل دایره ای رشد می کند عالی و میوه های ان گوشتی و خوشمزه است.
  • این نهال دارای پوستی صاف ، براق و مایل به قرمز تیره با نوارهای کوتاه ، افقی و درونی  چوب پنبه ای است.
  • باید در اوایل فصل کاشت این نهال گیلاس سیاه مشهد انجام شود، زیرا جوانه ها زود باز می شوند و ریشه می دهند.
  • این نهال که دارای تحمل سرمای زمستانی بوده و در برابر سرمای زمستان  بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد بنابراین در هنگام برداشت به باغداران کمک زیادتری می شود زیرا محصول بیشتری برداشت خواهد شد.
  • شرایط محیط کاشت باید مناسب باشد ، فواصل کاشت این نوع نهال در زمین هایی که دارای یک نوع شیبی کمی است سه در سه و سه در چهار بوده و اما اگر زمین صاف و دارای سطحی کاملا مسطح باشد بهتر است فاصله به صورت سه در چهار بوده و کاشت صورت بگیرد.
  • گرده افشان مناسب نهال گیلاس سیاه مشهد به شکل معمول برای هر سی اصله گیلاس بینگ نیاز به یک گرده افشان دارد.
  • می توان گفت عمر مفید این درخت بعد از به ثمر رسیدن تقریبا سی سال است و این نوع نهال نیاز به هرس دارد. در صورت هرس کردن می توانید با کارشناسان ما برای مشاوره تماس بگیرید.
  • این نهال تحمل گرمای تابستان را دارد و در کل در تابستان نیز به بار می نشیند.
  • یکی از جنبه های اساسی مراقبت از نهال گیلاس یک برنامه سم پاشی منظم است و سم پاشی این دسته از میوه های ریز همانند گیلاس ها را در برابر آسیب های زیاد و بیماری ها یا آفات محافظت می کند.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو

نهال گیلاس خوشه ای هارت

نهال گیلاس خوشه ای هارت

نهال گیلاس هارت که به یک نوع گیلاس وحشی نیز معروف است و به اسم های دیگر از جمله گیلاس شیرین نیز نام برده می شود از گونه گیلاس هایی است که دارای گل بوده و شکوفه ان سفید قرمز رنگ است. این نهال گیلاس هارت بیشتر منشا ان به کشورهای بومی اروپا و آناتولی و هم چنین آسیای غربی است.البته کشورهایی هم چون بریتانیا  و مراکش و تونس و شمال نروژ و در شرق نیز قفقاز و شمال ایران و آمریکای شمالی و استرالیا نهال گیلاس هارت را پرورش می دهند.

خصوصیات نهال گیلاس هارت:

نهال گیلاس هارت یک درخت برگریز است که ارتفاع درخت به طول 15 تا 32 متر (49-105 فوت) قد بلند و دارای یک تنه به قطر 1.5 متر (4.9 فوت) است. نهال جوان دارای تنه قوی و تاج مخروطی متقارن است. پوست درخت گیلاس هارت به رنگ قهوه ای صاف و قهوه ای روشن و اما نهال گیلاس هارت دارای پوستی خاکستری قهوه ای است و رنگ میوه قرمز و زرشکی است .

 گلهای نهال درخت هارت در اوایل بهار همزمان با برگهای جدید شروع به تولید می کند ، که در گلدانهای دو تا شش تایی در کنار هم قرار می گیرند ، هر آویز گل در یک پایه 2/5 سانتی متر (0.79-1.97 در اینچ) ، 2.5-3.5 سانتی متر (0.98-1.38) با پنج گلبرگ خالص سفید ، زرد بوده و توسط زنبورها گرده افشان می شوند. تخمدان شامل دو تخمک است که فقط یکی از آنها بذر می شود. تاریخ رسیدن میوه در فصل بهار است.

 

نیاز به آبیاری:

این نوع نهال گیلاس هارت هنگامی که کاشته می شوند تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستانی خوبی دارند و از باران های زمستانی استفاده کرده و در این زمان به خوبی آبیاری می شوند. نهال گیلاس هارت دارای بافتی مخملی و خوشمزه است و باید بدانید اگر به فصل تابستان رسیده اید به دلیل گرما نیاز به آبیاری بیشتری است زیرا خاک خشک می شود و اینگونه ممکن است سبب شود میزان باردهی کم شود.در هر فته در تابستان حداقل سه بار آبیاری شود.

شرایط محیط کاشت

شرایط محیط کاشت:

شرایط محیط کاشت به این صورت است که نهال گیلاس هارت در خاکهای حاصلخیز با کودهای که به صورت شیمیایی یا دامی است ریشه پوشیده می شود و اینکه معمولا از خاکهایش استفاده می شود که به خاک سنگین معروف هستند و زهکشی نشده اند. اکثر درختان نیاز به سم پاشی دارند و نهال گیلاس هارت نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا در صورت سم پاشی این نهال را از دست آفت ها و حشرات محافظت خواهید کرد. هرس کردن نیز برای اینکه در سالهای بعد میزان باردهی بهتر شود لازم است. وجود زنبور ها بر روی گل های نهال گیلاس هارت باعث گرده افشانی مناسبی می شود اما می توانید از یک گرده افشان نیز استفاده کنید. عملکرد درخت در هکتار باغ ها نیز مناسب است.

در کل گیلاس ها در مناطقی کاشت می شوند که حتما در فصل زمستان داراب باران باشند و اما باید بدانید که باران هایی که در تابستان می بارد خیلی به اینگونه درختان کمک نمی کند بنابراین محیط کاشت بسیار مهم است. هم چنین محیط کاشت باید دارای نوردهی بسیار خوبی باشد زیرا گیلاس ها اگر نورخورشید را نگیرند میزان باردهی مناسبی نخواهند داشت بنابراین در محیطی پرنور که دارای نور خورشید مستقیم است نهال گیلاس هارت را قرار دهید.

میزان باردهی درخت:

 ابتدا بیان کنم که در کل گیلاس های تکدانه مانند نهال گیلاس هارت عمر مفید ان ها بین بیست تا سی سال است.بنابراین در این مدت در صورت هرس کردن به موقع و سم پاشی می توانی بهترین میوه را از آنها بچینید. برای این نوع گیلاس ها فواصل کاشت به صورت متناوب است و اینکه هر اصله نهال را درون چاهی که کنده اید قرار می دهید و درون چاه یا گودال کوچکی که برای نهال کنده اید را با کودها پر می کنید. میزان باردهی نهال گیلاس هارت نیز بسته به تعداد اصله نهالی است که در کاشت استفاده می شود.

در صورتی که درباره نهال گیلاس هارت اطلاعات بیشتر می خواهید و یا سوالاتی در این باره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. زیرا این نوع گیلاس یکی از گیلاس های خوشمزه و خوشرنگ است که علاقمندان زیادی دارد.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، طلای سیاهی که کیفیت آن بسیار بالا است

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، طلای سیاهی که کیفیت آن بسیار بالا است

خصوصیات درخت گیلاس تک دانه مشهد

تقریبا تمام مردم کشورمان ، این رقم را به سایر ارقام دیگر گیلاس ترجیح می دهند

درخت گیلاس تک دانه مشهد ، را یکی از نادرترین انواع گیلاس در تمام جهان می دانند. نهال گیلاس تک دانه مشهد ، در کشورمان به حدی مشهور و پر طرفدار است که تقریبا تمام مردم کشورمان ، این رقم را به سایر ارقام دیگر گیلاس ترجیح می دهند.

به طور کلی نهال گیلاس تک دانه مشهد به درختی بسیار تناور و مقاوم تبدیل خواهد شد. به گونه ای که قطر آن به طور متوسط 1 متر و نیم برآورد می شود و ساقه ها و شاخه های آن بسیار قوی هستند. قابلیت و توان بالای نهال گیلاس تک دانه مشهد ، در برابر سرمازدگی و هم چنین گرما، مثال زدنی است. نهال گیلاس تک دانه مشهد ، از نوع درختانی است که به صورت پراکنده پرورش می یابد و یکی از مغذی ترین و برترین انواع گیلاس را تولید می کند.

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، بومی ایران است و در سراسر جهان ، شهرت زیادی در میان ارقام گوناگون گیلاس دارد ، به گوه ای که در غرب آن را Black Gold Cherry ، نام داده اند.

رنگ میوه و دیگر خصوصیات آن 

گیلاس تک دانه مشهد ، یکی از درشت ترین گیلاس های جهان است . رنگ بسیار تیره و مایل به مشکی آن و گوشت فوق العاده آبدار و نرم آن ، این رقم را در نوع خود بسیار ، خاص نموده است و همچنین سفت و سختی گوشت این رقم و شکل قلب مانند گیلاس تک دانه مشهد و همچنین چوب های متصل کننده ی این گیلاس ها به یکدیگر که رنگی مایل به سرخ دارند، آن را در زمره ی زیباترین و با کیفیت ترین میوه های جهان قرار داده است ؛ تا حدی که از شکل آن به عنوان نماد عشق ، استفاده می کنند.

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، نوع اصلاح شده ای از گیلاس است که حاصل لقاح پیوندی آن با آلبالوی تلخ حدود یک تا دو ساله است. به طور کلی هم گیلاس و هم آلبالو، را میوه های بومی میان دریاچه خزر و دریای سیاه است که گیلاس تک دانه مشهد ، در این میان برترین نوع آن، از دید بسیاری از افراد به حساب می آید.

قیمت نهال گیلاس | 09141811520

گیلاس تک دانه مشهد ، نوع اصلاح شده ای از گیلاس است که حاصل لقاح پیوندی آن با آلبالوی تلخ حدود یک تا دو ساله است

گرده افشان

گیلاس تک دانه مشهد ، یکی از اعضای نیره ی گل سرخیان است؛ که در میان آنها دو نوع دسته بندی خود سازگار و دگر سازگار ، وجود دارد. این رقم از انواع خود سازگار گیلاس است . گیلاس تک دانه مشهد بر خلاف گونه های دیگر که خود ناسازگار یا دگربارور هستند، نیازی به گرده افشان ندارد و خود به صورت طبیعی گل می دهد.

تحمل سرمای زمستانی

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، و بسیاری دیگر از انواع این میوه ی بسیار خوش طعم و خوش ظاهر، دارای مقاومت نسبتا خوبی از لحاظ سرمازدگی هستند. این رقم مقاومتی بین دو رقم هلو و گلابی را، دارد. اما به طور کلی گیلاس برای پرورش مناسب خود، نیاز به 500 تا 1500 ساعت دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد دارد .این درخت سرما را تا -22 الی -26 درجه سانتیگراد تحمل می کند.

عمر مفید

عمر مفید نهال گیلاس تک دانه مشهد بعد از تبدیل شدن به درختی تنومند ، 30 سال برآورد می شود. گیلاس تک دانه مشهد در دو نوع پایه بذری و سلکسیون کلونی ، از روزگار بسیار قدیم پایه های مورد استفاده ابتدایی را، برای کاشت در میان باغداران دارا است که نوع پایه بذری آن ، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما فراوانی کلونی ها هم کم نیست.

 

ارتفاع درخت

به طور معمول، نهال گیلاس تک دانه مشهد در هنگام رسیدن کامل یکی از مرتفع ترین درختان در تیره گل سرخیان، است. متوسط ارتفاع درختان گیلاس را می توان رقمی میان 15 الی 32 متر عنوان نمود. اما ارتفاع گیلاس تک دانه به طور متوسط حدود 22 تا 25 متر ، در دوران اوج بلوغ خود می باشد. اما علیرغم این ارتفاع، به دلیل درشتی و به هم چسبندگی گیلاس تک دانه مشهد ، برداشت آن چندان سخت نیست و یکی از بهترین ارقام برای جابه جایی است .

 فواصل کاشت

نهال گیلاس تک دانه سیاه مشهد|عمده فروشی|ساری|دیوار

به طور کلی فاصله مناسب میان درختان این رقم، 8 متر در 8 متر است

به دلیل پهنا و ارتفاع درخت گیلاس تک دانه مشهد ، فاصله کاشت بین نهال گیلاس تک دانه ، باید به اندازه ای باشد که هم اجازه رشد عرضی و ارتفاعی مناسبی را برای درخت، فراهم نماید و هم با توجه به این فاصله؛ ریشه درخت، بتواند تنفس مناسب و طبیعی داشته باشد.

اما به طور کلی فاصله مناسب میان نهال گیلاس تک دانه این رقم، 8 متر در 8 متر است. البته باغداران با توجه به نوع پایه بذری یا کلونی بودن آن، ممکن است فواصل درختان را به 7 متر تقلیل دهند و یا برعکس به علت رشد بالا و باردهی زیاد گیلاس تک دانه مشهد ، این فاصله را به 10 متر در 10 متر؛ ارتقا دهند.

نیاز به آبیاری

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، به کم آبی بسیار حساس است و مقدار آب منظمی را می بایست به طور منظم، در طول هفته به آن رساند. به طور میانگین برای درختان این رقم در طول هر سال مقدار 10 تا 15 هزار متر مکعب نیاز است. نکته مهم دیگر در این مورد، سنجش مقدار رطوبت زمین است که هیچ گاه نباید کمتر از 50 تا 60 درصد باشد و به محض پایین آمدن این میزان نیاز به، آبیاری درخت وجود دارد.

تاریخ رسیدن میوه

یکی از محاسن بزرگ نهال گیلاس تک دانه مشهد ، خصوصیت تقریبا زودرس بودن آن است . به گونه ای که می توان بهترین زمان برداشت را برای این میوه، در انتهای تیرماه تا اواسط مرداد در نظر گرفت.

 

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای

گردو میوه ای پرخاصیت و مغذی محسوب می شود. مغز گردو سرشار از امگا ۳ بوده و غذای مغز بشمار می آید. علاوه بر این از دیگر خصوصیات گردو مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر، انواع ویتامین های گروه B وE، آنتی اکسیدان و مواد معدنی مانند منگنز، روی و مس در آن است. با توجه به ارزش غذایی بالای گردو، تولید و فروش گردو مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است. نهال گردو خوشه ای فرانسه یکی از برترین نژادهای گردو بوده که مورد توجه باغداران و پرورش دهندگان گردو قرار دارد. گردوی بدست آمده از درخت گردو درشت و سنگین بوده و ارزش غذایی عالی دارد. از جمله خصوصیات گردو خوشه ای فرانسوی پوست نازک، اندازه مغز گردو درشت و گردوی چرب با مقادیر زیادی امگا ۳ است. فروش گردو خوشه ای ژنوتیپ فرانسه با توجه به میزان باردهی درخت گردو درآمد خوبی نصیب تولید کنندگان می کند. درختان گردوی خوشه ای فرانسوی در دسته های ۱۰ تا ۱۲ عددی میوه داده و در انتهای هر شاخه خود دارای گردو هستند. میزان باردهی درخت گردو خوشه ای فرانسوی نسبت به دیگر نژادها بیشتر است. خرید نهال گردو خوشه ای  در واقع سرمایه گذاری خوبی بشمار می رود. از اینرو فروش نهال گردو خوشه ای فرانسوی جزو اولویت های باغداران زیادی قرار دارد. در ادامه به بررسی خصوصیات نهال گردو خوشه ای فرانسه می پردازیم.

خصوصیات نهال گردو خوشه ای 

نهال گردو خوشه ای فرانسه پاکوتاه بوده و اندازه ای کوچک دارد. ارتفاع نهال گردو کوچک بوده و اندازه درختان گردو این نژاد در بلندترین حالت به ۶ الی ۷ متر می رسد. گردوهای خوشه ای حدود ۳ سانتی متر بوده و از پوستی سفید و خوش رنگ برخوردارند. با توجه به خصوصیات این نوع گردو، خرید گردو خوشه ای فرانسوی برای استفاده در بسته بندی ها و آجیل مناسب است. برای اینکه عملکرد نهال گردو در بهترین حالت خود قرار داشته باشد در هنگام کاشت نهال باید حداقل فاصله ۶ تا ۷ متری رعایت شود. در اینصورت هر درخت گردو در سال حدود ۴۰ کیلوگرم گردوی خشک محصول می دهد. نهال گردو خوشه ای فرانسه باید در مناطق سردسیر کاشته شود. برای برداشت محصول عالی، چندین هفته قرار گرفتن گردو در معرض دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد ضروری است. اما توجه داشته باشید که دمای بالای ۴۵ درجه برای گردو مضر بوده و آنرا خشک می کند. بنابراین بهترین زمان برای خرید گردو در اواسط تابستان خواهد بود. میزان عملکرد نهال گردو خوشه ای فرانسوی مناسب بوده و حتی در سال اول نیز محصول خواهد داد. ارتفاع نهال گردو کوتاه است و پس از بزرگ شدن نیز بدلیل خصوصیات آن همانند پرچین در باغ مورد استفاده قرار می گیرد. درخت گردو خوشه ای فرانسوی یک درخت دیرگل، زود بازده و کوتاه قد بشمار می آید و در هر هکتار حدود ۶ تن محصول می دهد.  

فروش نهال گردو خوشه ای فرانسه

نهال گردو خوشه ای بدلیل خصوصیات ویژه خود دارای قیمتی بالاتر از سایر نهال های گردو است. برای خرید نهال گردو با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب به ما مراجعه کنید. نهال گردو برای ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مناسب است و لیکن در ارتفاعات بالاتر باردهی آن کم می شود. کود مورد استفاده برای درختان گردو خوشه ای کمپوست دامی است که بطور استاندارد مقدار ۵ تن در هر هکتار مورد نیاز است. آبیاری نهال گردو خوشه ای فرانسه از دیگر موارد مهم و ضروری است که عدم توجه به آن منجر به خشک شدن و یا کاهش میزان باردهی می گردد. در حالت معمولی در ماه های گرم سال مانند تابستان و ماه مهر هر هفته نهال های گردو را آبیاری نمائید. در فصل بهار نیز هر ۱۰ روز یکبار آبیاری درختان و نهال های گردو توصیه می شود. در شش ماهه دوم سال بسته به منطقه آب و هوایی ممکن است نیازی به آبیاری نبوده و یا اینکه هر ۱۰ روز یکبار آبیاری صورت پذیرد. یک ویژگی مهم نهال گردو خوشه ای فرانسه این است که در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است، با اینحال پس از خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه سمپاشی و هرس درختان را فراموش نکنید.

۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو

نهال گردو چندلر، بهترین رقم گردوی ایران

 نهال گردو چندلر، بهترین رقم گردوی ایران

نهال گردو چندلر، از بهترین اقلام گردو در کشور ایران می باشد که منشا اصلی زیستگاه و سازنده این رقم، کشور آمریکا بوده است. خرید و فروش نهال چندلر در مجموعه ای بسیار علمی و به روز نهالستان سعید قاسمی برگرفته از برترین فن آوری های علمی روز دنیا تولید، تکثیر و در اختیار باغداران گرامی قرار می گیرد. در ذیل به بررسی خصوصیات گیاهی این رقم نهال گردو چندلر می پردازیم.

 

خصوصیات نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر یکی از ارقام گردوی پیوندی است، که برای اولین بار توسط اساتید دانشگاه کالفرنیا به دنیا معرفی گردید و در حال حاضر از ارقام بسیار پرطرفدار در کالفرنیا می باشد و در جهان توجه بسیار زیاد طرفداران را به خود  جلب کرده و شناخته شده است.

حال توجه شما را به ارزیابی خصوصیات رقم نهال گردو چندلر جلب می کنیم:

 

ارتفاع نهال گردو چندلر:

 میانگین رشد این گیاه تا ارتفاع 2.5 تا 3 متر در ایران تخمین زده شده است که با این میزان رشد عملکرد میوه دهی مناسبی را خواهد داشت. با توجه به محیط کاشت مناسب این رقم، چنانچه رسیدگی کافی از لحاط محیط رشد و مواد مغذی لازم در اختیار نهال قرار داده نشود رشد کمتری را خواهد داشت و سبب بروز اختلال و کاهش عملکرد از لحاظ کارایی و میوه دهی را ایجاد خواهد کرد.

 

میزان باردهی نهال گردو چندلر:

حداکثر عملکرد میوه در نهال گردو چندلر 6-7 تن در هکتار می باشد. که در حقیقت در سال های اولیه باردهی از هر اصله درخت گردو در طول یک سال تقریبا 5 تا 6 کیلوگرم میوه خشک برداشت خواهد شد و در درختان بالغ این باردهی تا حدود 30 الی 35 کیلوگرم هم خواهد رسید. شروع به محصول دهی و باردهی اقتصادی در رقم چندلر از سال پنجم آغاز می شود.

 

 

نکات مهم کاشت و فواصل کاشت، داشت، و برداشت نهال گردو چندلر:

با توجه به نیاز سرمایی این نهالکه معادل 800 ساعت بین 5 تا 10 درجه سانتی گراد در طی فصول پاییز و رمستان می باشد، نهال گردو چندلر را در گروه نهال های گردوی بسیار مقاوم به سرما دسته بندی می کنند. و از این بابت توصیه می شود که کاشت آن در فصول سرد، با توجه به ارتفاع نهال گردو لحاظ گردد. همچنین مناسبترین فاصله و ارتفاع از سطح دریا 400 الی 1200 متر ارزیابی شده است..

در مرحله داشت نهال گردو چندلر، مناسبترین فاصله کاشت در طی سالیان تحقیقات علمی برای این رقم نهال گردو 7*5 سانتی متر از یکدیگر پیشنهاد شده است. و باید این موضوع را در هنگام کاشت نهال گردو چندلر لحاط نمود که قدرت رشد درخت، متوسط به طور نیمه راست رشد می کند.

با رعایت این فواصل کاشت متعاقبا"، هر هکتار از باغات گردو 280 اصله نهال گردو چندلر را در خود جای خواهند داد. نکته دیگر درباره ی این رقم گردو در ارتباط با داشت یا نگهداری نهال گردو، این است که می بایست به ازای هر 20 نهال کاشته شده برای نگهداری و دور نگهداشتن آن، از آفات حداقل یک درخت جهت گرده افشانی در نظر گرفته شود. بدین منظور توصیه می گردد از رقم فرانکوت و یا فرانکت و همچنین گردوی RDM جهت گرده افشانی باغات گردو چندلر استفاد شود.

از نکات مهم دیگر در مراحل نگهداری از این نهال میزان آبیاری می باشد، که نیاز آبیاری آن 7000-1000 مترمکعب در هکتار است و بهتر است هر 7– 10 یک بار در سایه انداز این کار به صورت مداوم انجام پذیرد.

در مورد برداشت محصول از نهال گردو چندلر یا درخت بالغ، طبق تحقیقات ثابت گردیده است که هر اصله 10 کیلوگرمی در میزان 280 اصله در هکتار، بنابر آزمایش های میدانی بین 5 تا کیلوگرم بار بدهد. همچنین دقت در برداشت این محصول و عدم وارد نمودن خسارت به ساقه های درخت، از دیگر مواردی است که حتما باید رعایت شود.

رقم چندلر از ارقام بسیار زودبازده محسوب می شود و دارای عمر اقتصادی بالی 100 سال می باشد.

رقم چندلر دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آفات دارد و با رعایت نکات بهداشتی و سم پاشی به میزان مناسب یک عملکرد خوب  در باردهی را شاهد خواهیم بود.

 

مشخصات میوه گردو چندلر:

با توجه به شکل ظاهری و کیفیت بالای طعم و مزه و میزان اسید چرب موجود در میوه درخت چندلر، از مرغوب ترین و پرطرفدارترین میوه های گردو به حساب می آید.رنگ مغز میوه رقم چندلر بسیار سفید می باشد. و از درصد چربی بسیار بالایی در بین ارقام دیگر برخوردار است. وزن میوه رسیده آن 15 گرم و همچنین وزن مغز حدودا 10 گرم می رسد.شکل میوه رقم چندلر به صورت بیضی است و ضخامت پوست چوبی آن بسیار کم و نازک است و در زمره پوست نازک ترین ارقام درخت گردو جای دارد..

 

فروش نهال گردو چندلر:

مجموعه نهالستان سعید قاسمی، ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه فروش نهال گردو چندلر است. با قاطعیت تمام و برمبنای سابقه طولانی در تولید، تکثیر و پرورش انواع نهال گردو مدعی فروش بهترین نهال گردوی چندلر در ایران هستیم، چرا که تمامی باغداران و مشتریان گرامی ما با برداشت های بسیار بالاو عملکرد زیاد درختان گردوی خود مواجه هستند و این موضوع به نوبه خود صحه ای بر این ادعای ما می باشد.

همچنین بهره گیری از متخصصین توانمند جهت پرورش علمی و دقیق این رقم گردو منجر به این شده است بهترین و با کیفیت ترین نهال گردوی چندلر را در مرکز نهالستان سعید قاسمی پرورش و با مناسبترین قیمت نهال گردو را در بازار ایران عرضه داریم.

 

خرید نهال گردو چندلر:

طرفداران نهال گردو و همچنین باغداران گرامی جهت خرید نهال گردو چندلر می توانند، نهال های خود را با رعیایت بهترین شرایط بهداشتی و برخورداری از تمامی خصوصیات مهم و ویژه یک نهال گردو با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایند تا بالاترین عملکرد باردهی و میوه دهی نهال ها را که در این مجموعه دارای ضمانت هستند شاهد باشند

۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو

نهال گردو تویسرکان طلایی ترین و منحصر به فردترین نوع گردوی ایرانی و یکی از بهترین انواع گردو در سطح جهان

 نهال گردو تویسرکان طلایی ترین و منحصر به فردترین نوع گردوی ایرانی و یکی از بهترین انواع گردو در سطح جهان

عملکرد گردو

نهال گردو تویسرکان ، سمبل برترین نوع گردوی ایرانی است. همانند گلاب قمصر کاشان، این نوع گردو نیز، نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از دیگر نقاط جهان از با کیفیت ترین انواع گردو به حساب می آید. بازدهی نسبتا مناسب و طعم فوق العاده در کنار مواد مغذی بسیار غنی، از این گردو ، یکی از برترین انواع اقلام گردو را در سراسر جهان ساخته است.

نهال گردو تویسرکان ، در عین داشتن تمامی صفات بر شمرده شده، از انواع تجاری گردو نیست

خصوصیات نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان ، در عین داشتن تمامی صفات بر شمرده شده، از انواع تجاری گردو نیست . یکی از دلایل اصلی این موضوع باردهی نسبتا کم این رقم در مقایسه با دیگر اقلام گردو ، است. البته، با ورود نمونه ی اصلاح شده ی نهال گردو تویسرکان ، این مشکل تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است و در حال حاضر، ایران پس از آمریکا ، دومین صادرکننده ی بزرگ گردو در جهان به حساب می آید.

مشخصات گردو

اصلی ترین مشخصه ی بسیار خاص گردوی تویسرکان را می توان در مزه ی بسیار خاص و فوق العاده ی آن دید

اصلی ترین مشخصه ی بسیار خاص گردوی تویسرکان را می توان در مزه ی بسیار خاص و فوق العاده ی آن دید. اما سرشار بودن نهال گردو تویسرکان از املاح بسیار مغذی، و فوق العاده موثر همچون پتاسیم، منگنز، فسفر و مقدار معتنابهی ویتامین سی به این گردو، کیفیتی بی نظیر بخشیده است و نام این گردو در بسیاری از نقاط جهان، به عنوان برترین نوع گردو، بسیار پر آوازه است.

ارتفاع نهال گردو

نهال گردو تویسرکان ، بین 1 تا 2 متر است و نهالستان مدرن مهندس قاسمی، بهترین و با کیفیت ترین نوع این نهال را در بسته بندی های گلدانی، پلاستیکی و ... با بهترین کیفیت، در اقصی نقاط کشور ، به دست شما خواهد رساند.

میزان باردهی گردو

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان و درخت آن ، همانطور که عنوان شد در حد تجاری نیست و به طور متوسط، این نوع گردو در هر هکتار یک و نیم تن باردهی را، بیشتر دارا نمی باشد.

 نحوه کاشت، داشت، نهال گردو

خصوصیت کوهستانی تویسرکان، بسیاری از موارد لازم برای کاشت گردو را ، به صورت خدادادی مهیا نموده است. اما بهترین نحوه کاشت نهال گردو تویسرکان ، قرار دادن آن در عمق حدودا نیم متری تا هفتاد و پنج سانتیمتری دامنه های شیبدار است. مناسب ترین زمان کاشت نهال، در اوایل بهار است.

این قلم از جمله ارقام بسیار آسیب پذیر گردو است؛ و به دلیل زود گل بودن بسیار مستعد سرمازدگی میوه و درخت است. ایده آل ترین نوع نگهداری و داشت نهال گردو تویسرکان ، حفاظت آن در برابر سرما و گرمای زیاد است .

خصوصیات درخت گردو

درخت گردوی تویسرکان، یکی از بهترین انواع درختان گردو است

درخت گردوی تویسرکان، یکی از بهترین انواع درختان گردو است. این درخت در آب و هوای خاص و بسیار معتدل تویسرکان و فراوانی آب این خطه، آنقدر قدرتمند و پرنشاط است که در بدو ورود هر گردشگری به تویسرکان، بیننده را از زیبایی، صلابت و ارتفاع خود متحیر می سازد.

 به همین علت، وزارت کشاورزی، طی دو سه سال اخیر بانک پیوندک گردو و نمونه ی اصلاح شده ی نهال گردو تویسرکان را، در این شهر دایر نموده است و این موضوع نیاز کشور به پیوندک را؛ تا حد بسیار زیادی مرتفع نموده است. البته نمونه ی اصلاح شده، بسیار پر بارتر است و تقریبا در هر هکتار چهار تن گردو را به راحتی تامین می نماید.

 ارتفاع درخت گردو

نمونه ی بالغ نهال گردو تویسرکان و درخت تویسرکان ، ارتفاعی 20 متری را به راحتی ایجاد می نماید. البته در موارد زیادی ارتفاع این درخت از این حد نیز، فراتر می رود.

میزان باردهی درخت گردو

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان و درخت آن به طور متوسط پس از به بلوغ رسیدن ، یک و نیم تن گردو در هر هکتار است. البته باید توجه داشت که این رقم کمی دیر بازده است و در ابتدا نیز، رشد کمی دارد اما در حدود 3 سالگی یا کمی بیشتر از عمر نهال گردو تویسرکان ، سرعت رشد و باردهی آن به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود.

 عملکرد درخت گردو

درخت گردو تویسرکان، علیرغم دارا بودن خصوصیت های بسیار خاص و منحصر به فرد، نیازمند نگهداری بسیار زیاد و همچنین، آب زیاد است

درخت گردو تویسرکان، علیرغم دارا بودن خصوصیت های بسیار خاص و منحصر به فرد، نیازمند نگهداری بسیار زیاد و همچنین، آب زیاد است. پس در انتخاب نهال گردو تویسرکان، این موارد را حتما مورد توجه قرار دهید. اما راندمان درخت گردو تویسرکان، در نوع خود بی نظیر است و میزان امگا 3 موجود در این رقم، حتی از ماهی و تخم مرغ نیز بیشتر است.

 مشخصات درخت گردو

نهال گردو تویسرکان و درخت آن را می توان طلایی ترین رقم گردو دانست. ارتفاع زیاد و سایه اندازی مناسب و عرض بسیار زیاد این درخت، از خصوصیات بارز نهال گردو تویسرکان ، است.

عملکرد نهال گردو

عملکرد و راندمان نهال گردو تویسرکان ، در مقایسه با اقلامی مانند چندلر، فرنور یا برخی دیگر از انواع گردو چندان ، قابل رقابت نیست و این نهال بیشتر به کار باغداری می آید و بهره گیری از آن جهت موارد تجاری، با توجه به بازده نه چندان زیاد آن، مناسب نیست.

فاصله نهال گردو تویسرکان :

نهال گردو تویسرکان ، در اوج بلوغ خود گاها تا ده متر عرض پیدا می کند، اما به طور متوسط فاصله مابین درختان را باید، بین 7 تا 8 متر در نظر گرفت. نکته بسیار پر اهمیت، هرس نمودن درخت در هنگام خواب زمستانی است که می بایست حتما، پس از برگ ریزی آن انجام گیرد.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت نهال گردو تویسرکان ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.


بهترین و پر بازده ترین نهال گردو را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گردو بهترین انتخاب برای باغ گردو است. نهال های گردوی پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گردو  خیال شما را بابت توسعه باغ گردو راحت می‌کند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیت‌ترین و برترین نهال های گردو ,نهال گردو خوشه ای,نهال گردو اسرائیلی,نهال گردو پیوندی,نهال گردو مرغوب,نهال گردوی خوشه ای,نهال گردو اصلاح شده,نهال گردو چندلر,نهال گردوی آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا
خرید نهال گردو می‌توانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پالیز گردو