نهال گیلاس خوشه ای هارت

نهال گیلاس هارت که به یک نوع گیلاس وحشی نیز معروف است و به اسم های دیگر از جمله گیلاس شیرین نیز نام برده می شود از گونه گیلاس هایی است که دارای گل بوده و شکوفه ان سفید قرمز رنگ است. این نهال گیلاس هارت بیشتر منشا ان به کشورهای بومی اروپا و آناتولی و هم چنین آسیای غربی است.البته کشورهایی هم چون بریتانیا  و مراکش و تونس و شمال نروژ و در شرق نیز قفقاز و شمال ایران و آمریکای شمالی و استرالیا نهال گیلاس هارت را پرورش می دهند.

خصوصیات نهال گیلاس هارت:

نهال گیلاس هارت یک درخت برگریز است که ارتفاع درخت به طول 15 تا 32 متر (49-105 فوت) قد بلند و دارای یک تنه به قطر 1.5 متر (4.9 فوت) است. نهال جوان دارای تنه قوی و تاج مخروطی متقارن است. پوست درخت گیلاس هارت به رنگ قهوه ای صاف و قهوه ای روشن و اما نهال گیلاس هارت دارای پوستی خاکستری قهوه ای است و رنگ میوه قرمز و زرشکی است .

 گلهای نهال درخت هارت در اوایل بهار همزمان با برگهای جدید شروع به تولید می کند ، که در گلدانهای دو تا شش تایی در کنار هم قرار می گیرند ، هر آویز گل در یک پایه 2/5 سانتی متر (0.79-1.97 در اینچ) ، 2.5-3.5 سانتی متر (0.98-1.38) با پنج گلبرگ خالص سفید ، زرد بوده و توسط زنبورها گرده افشان می شوند. تخمدان شامل دو تخمک است که فقط یکی از آنها بذر می شود. تاریخ رسیدن میوه در فصل بهار است.

 

نیاز به آبیاری:

این نوع نهال گیلاس هارت هنگامی که کاشته می شوند تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستانی خوبی دارند و از باران های زمستانی استفاده کرده و در این زمان به خوبی آبیاری می شوند. نهال گیلاس هارت دارای بافتی مخملی و خوشمزه است و باید بدانید اگر به فصل تابستان رسیده اید به دلیل گرما نیاز به آبیاری بیشتری است زیرا خاک خشک می شود و اینگونه ممکن است سبب شود میزان باردهی کم شود.در هر فته در تابستان حداقل سه بار آبیاری شود.

شرایط محیط کاشت

شرایط محیط کاشت:

شرایط محیط کاشت به این صورت است که نهال گیلاس هارت در خاکهای حاصلخیز با کودهای که به صورت شیمیایی یا دامی است ریشه پوشیده می شود و اینکه معمولا از خاکهایش استفاده می شود که به خاک سنگین معروف هستند و زهکشی نشده اند. اکثر درختان نیاز به سم پاشی دارند و نهال گیلاس هارت نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا در صورت سم پاشی این نهال را از دست آفت ها و حشرات محافظت خواهید کرد. هرس کردن نیز برای اینکه در سالهای بعد میزان باردهی بهتر شود لازم است. وجود زنبور ها بر روی گل های نهال گیلاس هارت باعث گرده افشانی مناسبی می شود اما می توانید از یک گرده افشان نیز استفاده کنید. عملکرد درخت در هکتار باغ ها نیز مناسب است.

در کل گیلاس ها در مناطقی کاشت می شوند که حتما در فصل زمستان داراب باران باشند و اما باید بدانید که باران هایی که در تابستان می بارد خیلی به اینگونه درختان کمک نمی کند بنابراین محیط کاشت بسیار مهم است. هم چنین محیط کاشت باید دارای نوردهی بسیار خوبی باشد زیرا گیلاس ها اگر نورخورشید را نگیرند میزان باردهی مناسبی نخواهند داشت بنابراین در محیطی پرنور که دارای نور خورشید مستقیم است نهال گیلاس هارت را قرار دهید.

میزان باردهی درخت:

 ابتدا بیان کنم که در کل گیلاس های تکدانه مانند نهال گیلاس هارت عمر مفید ان ها بین بیست تا سی سال است.بنابراین در این مدت در صورت هرس کردن به موقع و سم پاشی می توانی بهترین میوه را از آنها بچینید. برای این نوع گیلاس ها فواصل کاشت به صورت متناوب است و اینکه هر اصله نهال را درون چاهی که کنده اید قرار می دهید و درون چاه یا گودال کوچکی که برای نهال کنده اید را با کودها پر می کنید. میزان باردهی نهال گیلاس هارت نیز بسته به تعداد اصله نهالی است که در کاشت استفاده می شود.

در صورتی که درباره نهال گیلاس هارت اطلاعات بیشتر می خواهید و یا سوالاتی در این باره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. زیرا این نوع گیلاس یکی از گیلاس های خوشمزه و خوشرنگ است که علاقمندان زیادی دارد.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.